کاربر عزيز،
به وبسايت پایگاه جامع حفظ قرآن خوش آمديد

توفیق خواندن قرآن

حجت الاسلام و المسلمین آقای طه نقل کرد:آیت الله العظمی آقای اراکی(ره) فرموده است:در سفری که به عتبات عالیات مشرف شده بودم،نزدیک به صد روز به طول انجامید و در مدرسه ای سکونت داشتم. یکی از علمای بزرگ و سابقه دار که همیشه با هم بودیم.هیچ وقت ندیدم که قرآن بخواند و من از این جهت در تعجب بودم.بالأخره طاقت نیاوردم و علّت این عدم توفیق را از او پرسیدم.گفت:من قرآنی با خط زیبا و با حواشی تزیین یافته به آب طلا داشتم که در سفر و حضر همراه من بود و همیشه آن را تلاوت می کردم تا اینکه سالی به مکه مشرف شدم و در مدینه در مسجد النبی آن قرآن را در دست گرفته می خواندم که یک نفر از اهل سنت چشمش به آن افتاد و با اصرار از من خواست تا قرآن را به او بفروشم،من به هیچ قیمتی حاضر به فروش آن نشدم.او رفت و پس از مدتی دوباره آمد،دیدم یک کتابی در دست دارد.پرسیدم:آن کتاب چیست؟گفت:دیوان اشعار یزید بن معاویه است و من مدّت ها بود در جستجوی این دیوان بودم،گر چه می دانستم که مضمون این دیوان پر از کفریات و مطالب باطل است،لیکن چون از نظر هنر و فنّ شاعری خوشم آمده بود.از آن مرد خواستم که آن را به من بفروشد آن مرد قبول نکرد.بالاخره من حاضر شدم که قرآن را با آن دیوان معاوضه کنم.مرد قبول کرد و من قرآن را دادم و دیوان شعر یزید را گرفتم از آن موقع به بعد توفیق تلاوت قرآن از من سلب شده است و هیچ وقت میلی و شوقی به قرآن ندارم و گاهی اوقات هم که خودم را حاضر می کنم و حتی وضو گرفته،می خواهم قرآن بخوانم،مانعی پیش می آید و من موفق به تلاوت قرآن نمی شوم و این نیست مگر به خاطر همان معامله ای که من با قرآن کردم.


،
,

گروه قرآنی اهلنـــــــا

نويسنده مطلب توفیق خواندن قرآن

نظرات ( ۱ )

  1. احمد محمدی
    ۱۳ دی ۹۴ ، ۱۹:۲۳

    تشکر .اذکار عارفان رو هم بزارید ممنون میشم

    • گروه قرآنی اهلنـــــــا
      ۱۲ بهمن ۹۴، ۰۹:۵۶

      ممنون. هدف وبلاگ آموزش به حافظان کل قرآن هست و به همین منظور فقط مطالبی ذکر میشه که مربوط به حفظ و قرآن هست.

      موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">