کاربر عزيز،
به وبسايت پایگاه جامع حفظ قرآن خوش آمديد

مهارت های مورد نیاز حفظ قرآن

مهارت های مورد نیاز حفظ قرآن

مهارت اول: قرائت صحیح و روان

نخستین و مهم ترین پیش نیاز حفظ قرآن، تسلط بر صحیح خوانی و روان خوانی آیات است، فردی که به این مهارت دست نیافته است در روند حفظ با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد، حفظ برای این گونه افراد، فرسایشی و طاقت فرسا بوده و به کندی پیش خواهد رفت.

مهم تر آن که خطاهای او در حفظ فراوان بوده و کیفیت نا مطلوبی را به دنبال خواهد داشت، در حالی که مطلوب در حفظ آن است که آیات صحیح و بدون هر خطایی در ذهن ثبت گردد. متاسفانه افراد بسیاری با اصرار بر حفظ پیش از کسب این مهارت پس از مدتی دچار خستگی شده و انگیزه ی خویش برای ادامه ی کار را از دست داده و حفظ را رها می نمایند، این گونه افراد آیات را با خطاهای بسیار حفظ می نمایند در حالی که از این خطا ها بی اطلاعند حتی در مواردی که به ایشان تذکر داده می شود به راحتی قادر به اصلاح خطاها نیستند چرا که بارها این خطا را تکرار کرده و در ذهن آن ها نقش بسته است.

برای تسلط بر صحیح خوانی و روان خوانی توصیه می گردد عزیزان در دوره های آموزش روخوانی و روان خوانی حضور یافته و پس از آموختن قواعد به تمرین و تلاوت قرآن بپردازند و سپس در کلاس های حفظ شرکت نمایند.

 


گروه قرآنی اهلنـــــــا

نويسنده مطلب مهارت های مورد نیاز حفظ قرآن

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">