کاربر عزيز،
به وبسايت پایگاه جامع حفظ قرآن خوش آمديد

طرح 10 میلیون حافظ قرآن

تربیت 10 میلیون حافظ قرآن/ تألیف 7 کتاب جهت آموزش قرآن دانش آموزان
طرح ملی تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از روز یکشنبه 17 مهر ماه آغاز می‌شود، در همین راستا ‌به منظور غنابخشی به فعالیتها 7 عنوان کتاب جهت آموزش قرآن به دانش آموزان از مقطع ابتدایی تا دبیرستان تألیف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین محمد زاده مدیر رادیو قرآن عصر چهارشنبه 13 مهر در نشست خبری ستاد ملی تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، بر لزوم اهتمام مؤمنان به حفظ قرآن تأکید کرد و با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: یکی از راههای مؤثر در انس و تدبر در قرآن حفظ آیات و عمل به آن است .

وی یادآور شد:‌ تجربه نشان داده کسانی که موفق به حفظ قرآن کریم می شوند به طور جدی یک نوع فرهنگ قرآنی ناب را در خود نهادینه می کنند و آموزه های آن به مرور در جان آنها نقش می بندد .

مدیر رادیو قرآن یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دهه 70 بر اساس جمعیت و فضای حاکم در آن زمان بر حفظ قرآن یک میلیون ایرانی توصیه کردند اما با توجه به تغییر جمعیتی تا پایان دهه 80 و آغاز دهه 90 و با توجه به گسترش مراکز قرآنی، ایشان بر لزوم تربیت حداقل 10 میلیون حافظ قرآن تاکید کردند.

وی افزود: به فضل الهی در ابتدای توصیه مقام معظم رهبری در ماه رمضان امسال طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور به ریاست وزیر آموزش و پرورش مطرح و مرحله اول آن به زودی اجرا خواهد شد.

محمد بنیادیمشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت قرآنی دانش آموزان یادآور شد: برای برون رفت از جنگ نرم جز واکسینه کردن جامعه از طریق انباشتگی ذهن از بهترین ها چاره ای نداریم که قرآن خود از بهترین کتابها در این مسیر خواهد بود.

بنیادی با اشاره به ایجاد 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور، از تألیف 7 کتاب جهت آموزش قرآن دانش آموزان از مقطع ابتدایی تا دبیرستان خبر داد .

وی افزود:‌ کتابهایی با موضوع روخوانی، روانخوانی و تجوید از جمله این کتابها هستند. همچنین کتاب قرآن و شگفتی ها با رویکرد فهم و تدبر در قرآن و کتاب و معارف اسلامی نیز تدوین شده است.

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش از افزایش ساعت تدریس قرآن برای دانش آموزان خبر داد و گفت: طرح در محضر قرآن برای مقطع ابتدایی با هدف جهش آموزش قرآنی کودکان، طرح همگام با قرآن برای مقطع راهنمایی جهت ایجاد فضای گفتمان قرآنی برای تمام دروس و طرح کارگاه قرآن پژوهی ویژه دبیرستان و طرح مسابقات بین المللی دانش آموزان و فرهنگیان ملل اسلامی از جمله طرح هایی هستند که در آینده اجرا می شوند.

بنیادی از اجرای آموزش 40 ساعته قرآن ویژه معلمان با موضوع قرآن در خانواده و خانواده در قرآن در آینده نزدیک خبر داد و افزود: علاوه بر ایجاد 20 هزار مدرسه قرآنی در ایران، تمام مدارس خارج از کشور ایران نیز دارای تابلوی مدارس قرآنی خواهند شد، مگر کشورهایی که در آنها این مسئله امکانپذیر نیست.

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش در مورد ایجاد مدارس قرآنی گفت: 50 میلیارد تومان جهت این کار تزریق شده است و حداقل یک و نیم میلیون دانش آموز زیر نظر این مدارس آموزش های قرآنی را فرا می گیرند  و پیش بینی می کنیم این تعداد در سال آینده به 3 میلیون نفر افزایش یابد.

بنیادی با بیان اینکه آموزش و پرورش تفسیر قرآن را از مهجوریت خارج کرد، از اجرای 700 جلسه تفسیر قرآن با حضور نمایندگان ولی فقیه استانها خبر داد و یادآور شد: همچنین 3 هزار جلسه تفسیر قرآن با حضور اساتید حوزه و دانشگاه اکنون در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای طرح ملی تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از یکشنبه 17 مهرماه آغاز و مرحله دوم آن انتهای بهمن ماه امسال و مرحله سوم آن نیز پایان خرداد یا تیرماه 91 خواهد بود .

در مرحله اول، طرح ملی تربیت 10 میلیون حافظ قرآن حفظ حزب 120 قرآن را شامل می شود . بر اساس این طرح مدیران مدارس موظف هستند 20 درصد از دانش آموزان علاقمند را برای حفظ قرآن جذب و تربیت کنند و دیگر مراکز قرآنی سراسر کشور نیز در این طرح ملی مشارکت خواهند داشت.

منبع:خبر گزاری مهر


گروه قرآنی اهلنـــــــا

نويسنده مطلب طرح 10 میلیون حافظ قرآن

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">