کاربر عزيز،
به وبسايت پایگاه جامع حفظ قرآن خوش آمديد

«مصحف حفاظ» قرآن کریم


«مصحف حفاظ» قرآن کریم در دست طراحی است

مؤسسه علمی پژوهشی نورالثقلین که زیر نظر حجت الاسلام «محمد حاج‌ابوالقاسم» حافظ بین‌المللی قرآن کریم فعالیت می‌کند؛ با هدف یاری رساندن به افرادی که در مسیر حفظ قرآن کریم قرار دارند اقدام به طراحی «مصحف حفاظ» کرده است.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری فارس، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «نورالثقلین» که در زمینه علمی و پژوهشی امور قرآنی و حدیثی فعال است؛ اقدام به طراحی مصحف ویژه حفاظ قرآن و کسانی که در مسیر حفظ قرار دارند کرده است.

بنا بر این گزارش در هر صفحه این مصحف، علاوه بر وجود یک صفحه قرآن کریم ، «لغات دشوار» و نیازمند به توضیح، «آیات مشابه» و توضیحات لازم برای «تسهیل» حفظ آیات آن صفحه ذکر شده است.

در این مصحف آیات مربوط به «فضایل» اهل‌بیت(ع) برجسته و با ذکر احادیث مرتبط توضیح داده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های این مصحف «تقطیع محتوایی» سوره‌ها است و از آن جهت که به کارگیری محتوای آیات، افراد را در حفظ بهتر آنها یاری می‌کند؛ سبب تثبیت بیشتر محفوظات و کیفیت بالاتر آن می‌شود و بدین ترتیب هر سوره دارای چند مقطع محتوایی است که حافظان قرآن با توجه به آنها کار حفظ خود را پیش می‌برند.

ذکر «نکات کاربردی» برای حفظ آیات دشوار، توضیح قواعد خاص «تجویدی» و توضیح نکات مربوط به «وقف و ابتدا» در آیات هر صفحه از دیگر ویژگی‌های این مصحف است.

منبع:http://quran.iribtv.ir/web/quran/home


،

گروه قرآنی اهلنـــــــا

نويسنده مطلب «مصحف حفاظ» قرآن کریم

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">