کاربر عزيز،
به وبسايت پایگاه جامع حفظ قرآن خوش آمديد

حفظ قرآن در کشور سوریه

مدت حفظ در سوریه از شش ماه تا چهار سال است و حد توسط حفظ دو سال است. در این مدت در هر روز سه تا چهار ساعت وقت صرف می شود. شیوه ی حفظ نیز استفاده از تکرار و تلقین توسط استاد است استاد آیات مربوطه به هر روز را برای شاگرد خود می خواند و او تکرار مینماید و استاد خطاهای او را تصحیح می نماید تا جایی که بتواند به شکل صحیحی تلاوت نماید این کار ممکن است مدت دو ساعت به طول بیانجامد سپس در روز بعد مجددا آیات گذشته را از حفظ می خواند. اگر حافظ بتواند به صورت صحیح قرائت کند درس جدید به او داده می شود و در غیر این صورت مراحل روز قبل دوباره برای او تکرار می گردد.

در سوریه از نرم افزار های تلاوت ترتیل برای حفظ استفاده ی چندانی نمی شود و آنها معتقد اند که قرآن باید سینه به سینه منتقل شود.

هم چنین در این روش تکیه بر مصحف خاصی نمی شود و او معتقد است استفاده از مصحف و حفظ تصویر هر صفحه برای کسی خوب است که نمی تواند بدون این کار قرآن را حفظ نماید.

در سوریه اولویت در حفظ با حفظی است که بدون اتکاء به تصویر صفحه ی قرآن انجام پذیرد.

هم چنین برای مرور محفوظات نیز به تکرار یک و نیم جز در هر روز بسنده می نمایند. 



,,

گروه قرآنی اهلنـــــــا

نويسنده مطلب حفظ قرآن در کشور سوریه

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">