کاربر عزيز،
به وبسايت پایگاه جامع حفظ قرآن خوش آمديد

دانستنی

🌷 به جواب این سوالات خوب دقت کنیم 👇

سوال: کدام سوره‌ها از قرآن هستند که در نماز یک سوره حساب می‌شوند؟ و کدام سوره‌ها از قرآن هستند که در نماز نمی‌توان آن‌را نیمه کاره رها کرد و سوره دیگری خواند؟

✍ جواب👇
1. «و الضّحى»، و «انشراح» یک سوره حساب می‌شود و سوره «فیل» و «قریش» نیز یک سوره. و گفتن «بسم الله الرّحمن الرّحیم» در میان هر یک از این سوره‌ها واجب است. پس نمازگزار نمی‌تواند هر کدام از آنها را به تنهایى در یک رکعت نماز بخواند، بلکه بعد از خواندن  سوره حمد، اول بایستى سوره «فیل» و سپس سوره «قریش» را بخواند؛ و همین‌گونه است حال دو سوره «الضحى» و «الانشراح» که نمازگزار باید اول سوره «الضحى» و سپس سوره «انشراح» را با آن بخواند. (امام خمینی، توضیح المسائل (محشّی)، ج 1، ص 543 – 544)

2. اگر نمازگزار بعد از حمد، مشغول خواندن سوره توحید (قل هو اللّه احد)، یا سوره کافرون (قل یا ایّها الکافرون) شود، نمی‌تواند آن‌را نیمه کاره رها کند و سوره دیگرى بجاى آن بخواند. ولى در نماز جمعه و نماز ظهر روز جمعه اگر از روى فراموشى به جاى سوره «جمعه» و «منافقین»، یکى از این دو سوره را بخواند، تا به نصف نرسیده، می‌تواند آن‌را رها کند و سوره جمعه و منافقین را بخواند. (امام خمینی، توضیح المسائل (محشّی)، ج 1، ص 548)

 
 
 

گروه قرآنی اهلنـــــــا

نويسنده مطلب دانستنی

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">