کاربر عزيز،
به وبسايت پایگاه جامع حفظ قرآن خوش آمديد

فضه خادمه حضرت زهرا سلام الله علیها

فضه ، خادمه ی حضرت زهرا (سلام الله علیها ) هم حافظ قرآن بود و به مدت بیست سال تمام جز آیات قرآن حرف دیگری بر زبانش جاری نشد و با مردم نیز به وسیله آیات قرآن سخن می گفت .
امام صادق(ع) به نقل از امیرمؤمنان در باره ی فضه فرمود: رسول خدا براى دخترش فاطمه خادمى استخدام کرد که اسمش فضه نوبیه بود و فاطمه(س) کارهاى خانه را بین خود و او تقسیم مى‏کرد
یکى از نویسندگان که به معرفى فضه و کمالات وى مى‏پردازد ، مى‏نویسد: «آن چه که باعث شد فضه با آیات قرآن با مردم صحبت کند این بود که وقتى دید مردم روایات وارده در باب سفارش اهل بیت و سایر حقایق دین پشت‏ سر انداخته‏ اند، تصمیم گرفت جز به آیات قرآن استشهاد نکند».
به این ترتیب با استشهاد به قرآن جلوى هر گونه اعتراض حاکمان و عوامل آنان را گرفت و آزادانه به نشر فرهنگ اهل بیت(ع) همت گمارد.
حفظ قرآن و استفاده به جا از آن از دیدگاه دیگر مبین آگاهى فضه به معارف قرآن و طبیعتا آراء و افکار اهل بیت و خصوصا امیرمؤمنان مراجع به تفسیر و تاویل آیات قرآنى نیز هست چه وى پرورش‏یافته در خاندان پاکان بود و تمام اعمالش حکایت از تاثیرپذیرى علمى و عملى از آنان داشت.
ابوالقاسم قشیرى خبرى مربوط به حفظ قرآن و تسلط وى به معارف قرآنى از فضه نقل مى‏کند. این مطلب که در منابع گوناگون شیعى و سنى از جمله «الدرالمنثور» و «بحارالانوار» مورد اشاره و استفاده قرار گرفته به این صورت است.


گروه قرآنی اهلنـــــــا

نويسنده مطلب فضه خادمه حضرت زهرا سلام الله علیها

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">